Com hauria de ser el post perfecte per al teu blog d'empresa

Pasqual Flores 17 de nov. 2017 3 minuts de lectura
Spread the love

Pot ser que a la teva empresa com a responsable de Màrqueting t’estiguis plantejant incloure un blog amb nombrosos posts en la teva estratègia de continguts. El primer que has de fer és decidir si aquesta acció t’ajudarà a aconseguir els objectius de la teva empresa.

Primera gran pregunta:

tenir un blog m’ajudarà a aconseguir els meus objectius d’ empresa?

Si la teva resposta és SÍ, endavant, segueix llegint.

Però en aquest article no et revelarem la fórmula màgica per aconseguir escriure el post perfecte que atregui trilions de lectors. Saps per què? Perquè no existeix. No hi ha una única forma universal de fer-ho.

El que sí que t’explicarem és com entenem nosaltres que ha de ser un post i el que ens ha funcionat fins al moment.

 

La importància d’escriure posts rellevants

Actualment existeixen més de 250 milions de blocs a internet. Et pots imaginar quants articles s’han publicat? És més que evident la importància d’escriure un post de qualitat si vols ser rellevant en el teu sector i destacar per sobre de la competència.

Des de l’experiència de Digital Makers, els posts que funcionen compleixen uns requisits. Cada article ha de ser escrit tenint en compte factors propis de cada empresa.

El que diferenciarà el teu bloc de la resta és aquest toc personal que tu li aportis. I el que realment farà que el teu post sigui rellevant és la qualitat del seu contingut i que respongui a les necessitats dels teus clients potencials.

A més, des d’un principi hauràs de tenir molt clar quina és la teva estratègia de màrqueting de continguts. Saber quins temes interessen a la teva audiència serà la base per escriure un post que et generi resultats.

 

Campanya #askdigitalmakers

 

Bases per a escriure un post de qualitat

Des Digital Makers t’aconsellem que abans de començar a escriure tinguis en compte aquests 6 aspectes:

1. Fes-te aquesta pregunta: a qui va dirigit el post?

No és el mateix escriure un text perquè el llegeixi una gerent d’una empresa, un esportista o un enginyer. Has de conèixer el teu públic, saber què li interessa, quines necessitats té i què pots fer tu per ajudar-lo. Però sobretot has de saber quin to de veu utilitzar. Per això és tan important tenir empatia amb el lector. A Digital Makers treballem amb Mapes d’empatia, que ens permeten entendre què senten els nostres clients potencials.

mapa empatia digital

2. Pensa que el teu post forma part d’una estratègia de negoci i respon a un objectiu.

El primer que has de fer és preguntar-te per què la teva empresa vol tenir un blog. Publicar articles no és una acció aïllada en la teva estratègia de negoci, sinó que és una de les peces clau que t’ajudarà a aconseguir el teus reptes. Per saber quin és el nostre pla de negoci i fins on volem arribar, nosaltres utilitzem l’eina de màrqueting Business canvas i un Mapa d’horitzons.

business canvas

mapa d'horitzons

3. Crea una estructura de continguts clara.

Defineix prèviament quins temes i subtemes vols tractar en l’article i amb quina estructura els presentaràs. Endreça els teus continguts perquè siguin comprensibles i segueixin una seqüència lògica. Com més simple, millor.

4. Fes que sigui interessant.

El teu article ha de ser tan interessant que el lector ho vulgui compartir en xarxes socials. És bàsic que sàpigues utilitzar tècniques de copywriting, perquè els teus textos siguin persuasius. Per exemple, comença per crear un títol amb ganxo, que se centri en els beneficis que el lector aconseguirà si llegeix allò que has escrit.

Pensa que si no aconsegueixes que l’obri, tota la resta no haurà servit per a res. De nou, empatitza amb el teu client i provoca-li curiositat. Tingues en compte que les imatges també juguen un paper important a l’hora de cridar l’atenció. Tria una imatge de capçalera per al teu article que també sigui coherent amb l’estil de la teva marca.

5. Inclou Calls to action.

Pregunta’t què vols que passi quan el lector acabi de llegir el teu post. Vols que se subscrigui al teu blog, que faci un comentari, que et truqui, que t’escrigui un e-mail contractant els teus serveis, que faci una donació, que el comparteixi en xarxes socials… Crea un Call to action molt específic, que li deixi clar què ha de fer després de llegir el teu article.

6. Optimitza el contingut.

El post ha d’estar optimitzat perquè aconsegueixi els objectius per als quals ha estat creat. Potser l’objectiu sigui simplement poder compartir aquest post amb clients. O bé vols aconseguir que estigui posicionat amb les teves paraules clau perquè Google ho trobi fàcilment i aconsegueixi tràfic al teu web. Sigui quin sigui el teu objectiu, has de tenir-ho molt clar i actuar en conseqüència.En qualsevol cas, és important que incloguis enllaços, tant interns cap a altres articles del teu blog, com externs cap a altres pàgines web que continguin informació complementària.

Conclusió: Què necessites per escriure un post que enganxi?

Aquests són els 3 recursos que necessites per escriure un post que no només cridi l’atenció dels teus clients potencials, sinó que també els motivi a passar a l’acció:

  1. Investigació del teu client i del teu sector.
  2. Definició d’objectius i estratègia de continguts.
  3. Ús d’eines SEO.

I, per acabar, no volem que marxis sense abans dir-te que et resultarà més fàcil crear continguts per al teu blog si planifiques els articles que escriuràs. Per aprofundir sobre aquest tema, llegeix el nostre post Com crear una línia editorial per al teu blog.

Estàs preparat per començar a escriure posts per a un blog? Explica’ns què és el que et resulta més difícil per tal que des de Digital Makers et puguem ajudar.

Topics: Blog

Per a més contingut rellevant, no ho dubtis, subscriu-te ja al nostre newsletter o segueix-nos a la xarxa social que prefereixis.

Pasqual Flores
Soci a DigitalMakers.cat, expert Digital. Ha treballat en projectes Tecnològics i d’Internet durant els últims 20 anys. Executive Master in Digital Business per ESADE
Spread the love
Nueva llamada a la acción