És evident que la situació que estem vivint està canviant per complert la nostra vida, tan la personal com la laboral i com saps, també les estratègies de marketing s’han vist afectades per el coronavirus.
Una situació de crisis sempre pot generar por i incertesa i és natural que en aquesta situació les empreses optin per retallar costos, però el coronavirus passarà i la vida de tots tornarà a ser com era fa unes setmanes, la gent tornarà a consumir, les empreses a rutllar i serà el moment de recollir tot el que hagis sembrat aquests dies. No és una bona idea paralitzar ara el teu negoci, has d’aprofitar aquesta crisi per a sortir-ne enfortit.
En aquests moments en els que han desaparegut els canals presencials i només queda el món digital com a alternativa, utilitzar internet és la millor opció per arribar als teus clients, ja sigui per vendre els teus productes o serveis, per generar nous leads o per promocionar la teva marca.
Des de Digitalmakers et donem una serie de idees que pots portar a terme aquests dies que de ben segur t’ajudaran a posicionar millor la teva empresa en el present i en el futur.
1. Treballar la teva estratègia digital
La situació ens està ensenyant que les empreses amb una bona estratègia digital els està sent més fàcil combatre el temporal que les que no en tenen. Pot ser ara el moment de començar a pensar-hi, de veure com el món digital et pot ajudar a captar nous leads, a vendre per internet.
Començar per conèixer el teu buyer persona, el teu ideal client profile i crear el buyer journey és un bon inici sobre el que treballar.
2. Landings dels teus serveis
Una acció que pot ser de gran utilitat és aprofitar per paquetitzar els serveis o productes més importants de l’empresa i generar landings per a promocionar-los. En aquest cas és important afegir una crida a l’acció que permeti que el teu buyer persona deixi alguna dada de contacte com el seu correu electrònic, i així poguer-los impactar posteriorment.
Si vols saber com pots crear una bona landing page per el teu negoci, et deixem aquest article on t’ho expliquem.
3. Revisar el teu lloc web
Pot passar que en el dia a dia la web quedi en un segon pla. Les xarxes, els e-mails, reunions, trucades… es mengen el temps. No has d’oblidar que la web sempre és una porta d’entrada a la teva empresa, pots aprofitar ara per treballar-la: buscar les pàgines més vistes, afegir crides a l’acció, redissenyar-les oferint una millor experiència per l’usuari o per afegir aquell producte o servei que sempre tens pendent de posar, però que mai tens temps per fer-ho.
Un bon inici per a redissenyar el teu lloc web és començar per escollir quina estratègia vols seguir i tenir en compte l’analítica.
4. Posicionament en cercadors
Ara és un moment on hi ha un increment de trànsit molt important a la xarxa, per tan portar a terme campanyes per posicionar-te millor en els cercadors és una bona opció. A més a més, has de tenir present que si optes per el SEO, totes les tasques que facis ara et serviran per el futur.
Com saps el SEO és una carrera de fons, et deixem un parell d’articles sobre regles que han de seguir per millorar-lo tan a nivell de web, com d’articles.Una alternativa pot ser apostar per el SEM, des de Digitalmakers també t’hem donat una serie de claus per a que el puguis treballar, els pots trobar aquí.
5. Xarxes Socials
Durant el confinament la gent utilitza internet sobretot per relacionar-se, contactar amb amics i familiars i, també, per entrar en las xarxes socials. ComScore ha publicat que l'ús de les xarxes ha augmentat un 55% a Espanya, per tant, aquest pot ser un bon moment per a repensar la teva presencia a les xarxes, per impactar al teu buyer persona, buscar quines son les xarxes mes idònies per el teu negoci i aconseguir arribar a ells de forma neta i concisa. També és un bon moment per aprofitar i confeccionar un Pla de Social Media per aplicar un cop acabi aquesta crisis.
El Social Selling és una altre estratègia que et pots plantejar adoptar en les xarxes de la teva empresa, aqu´t t’ho expliquem.
6. Email Marketing
En aquests moments és important mantenir informat al teu buyer persona, que sàpiga que encara que des de casa segueixes al seu costat, enviar campanyes per mail és una manera de mantenir-lo informat, que sàpiga que pot seguir comptant amb els teus servis, comprant els teus productes.
Si et vols introduir o vols profunditzar en les estratègies de email marketing, et deixem aquest article on t’expliquem 5 consells per a que la teva estrategia sigui efectiva. Això si, sempre seguint les bones pràctiques o se’t pot girar en contra.
7. Inbound marketing, crea contingut de valor
Pot passar que ens preguntem si realment val la pena crear contingut de valor i compartir-lo, si no es una pèrdua de temps, nosaltres sempre t’hem dit que sí, i t’expliquem que el inbound marketing és una bona estrategia per generar nous leads i posicionar la teva marca. Hi creiem fermament, i ara por ser un bon moment per a bolcar tot el teu coneixement per escrit, compartir articles de blog, realitar e-books, vídeos, webinars, etc… els teus buyer persona tenen més temps per llegir i formar-se, i posicionar-te com una empresa referent en el teu sector només et pot aportar coses positives.
En definitiva, amb aquest article hem intentat donar-te idees de diferents accions que pots dur a terme per a millorar l'estratègia digital de la teva empresa aprofitant la conjuntura actual i de pas t'hem deixat un gran nombre d'enllaços que de ben segur et comportaran unes quantes hores de lectura, però creiem que realment et serán d’utilitat.
Finalment et recordem que malgrat el distanciament social en el qual ens veiem immersos, estem al teu costat. Nosaltres seguim treballant i estarem encantats de rebre els teus dubtes o comentaris i d'ajudar-te a emprendre qualsevol d'aquestes accions si ho consideres oportú. No ho dubtis, aprofita la nostra campanya d'#askdigitalmakers i nosaltres et respondrem.