7 estratègies de màrqueting per portar a terme en temps de coronavirus

Oriol Escofet 03 d’abr. 2020 3 minuts de lectura
Spread the love

És evident que la situació que estem vivint està canviant completament la nostra vida, tant a nivell personal com laboral, i com saps, les estratègies de màrqueting també s’han vist afectades pel coronavirus.

Una situació de crisi sempre pot generar por i incertesa, i és natural que en aquests moments les empreses optin per retallar despeses. Però el coronavirus passarà i la vida tornarà a ser com fa unes setmanes: la gent tornarà a consumir, les empreses a funcionar, i serà el moment de recollir tot el que hagis sembrat aquests dies. No és bona idea paralitzar ara el teu negoci; has d’aprofitar aquesta crisi per sortir enfortit.

En aquests moments en què han desaparegut els canals presencials i només queda el món digital com a alternativa, utilitzar internet és la millor opció per arribar als teus clients, ja sigui per vendre els teus productes o serveis, generar nous leads o promocionar la teva marca.

Des de Digitalmakers et proposem una sèrie d’idees que pots dur a terme aquests dies i que segur que t’ajudaran a posicionar millor la teva empresa ara i en el futur.

1. Treballa la teva estratègia digital

La situació ens està mostrant que les empreses amb una bona estratègia digital tenen més facilitat per afrontar el temporal que les que no en disposen. Potser ara és el moment de començar a pensar-hi i veure com el món digital pot ajudar-te a captar nous leads i vendre per internet.

Comença per conèixer el teu buyer persona, el teu ideal client profile i crear el buyer journey, un bon punt de partida sobre què treballar.

2. Landings dels teus serveis

Una acció útil és paquetitzar els serveis o productes més importants de l’empresa i crear landings per promocionar-los. És important incloure una crida a l’acció que permeti que el teu buyer persona deixi dades de contacte, com el correu electrònic, per poder-los impactar després.

Si vols saber com crear una landing page efectiva per al teu negoci, et deixem aquest article on t’ho expliquem.

3. Revisa el teu lloc web

En el dia a dia, la web pot quedar en segon pla. Les xarxes, els correus, reunions, trucades… s’emporten el temps. No oblidis que la web sempre és la porta d’entrada a la teva empresa. Pots aprofitar ara per treballar-hi: buscar les pàgines més visitades, afegir crides a l’acció, redissenyar-la per oferir una millor experiència a l’usuari o afegir aquell producte o servei pendent que mai tens temps per incorporar.

Un bon començament per redissenyar el lloc web és escollir quina estratègia vols seguir i tenir en compte l’analítica.

4. Posicionament en cercadors

Ara que el trànsit a la xarxa ha augmentat notablement, fer campanyes per millorar el posicionament en cercadors és una bona opció. Si optes pel SEO, les tasques que facis ara et serviran també en el futur.

Com saps, el SEO és una cursa de fons. Et deixem un parell d’articles sobre regles per millorar-lo, tant a nivell web, com de articles. Una alternativa és apostar pel SEM, on també et donem claus per treballar-lo, que trobaràs aquí.

5. Xarxes socials

Durant el confinament, la gent utilitza internet sobretot per relacionar-se, contactar amb amics i familiars, i també per estar a les xarxes socials. ComScore ha publicat que l’ús de les xarxes ha augmentat un 55% a Espanya, per tant, és un bon moment per repensar la teva presència a les xarxes, per impactar el teu buyer persona, buscar quines són les xarxes més adients per al teu negoci i arribar-hi de manera clara i concisa. També és un bon moment per elaborar un Pla de Social Media per aplicar un cop acabi la crisi.

El Social Selling és una altra estratègia que pots considerar adoptar a les xarxes de la teva empresa, aquí t’ho expliquem.

6. Email marketing

En aquests moments és important mantenir informat el teu buyer persona, que sàpiga que tot i estar a casa, segueixes al seu costat. Enviar campanyes per email és una manera d’aconseguir-ho, que sàpiga que pot seguir comptant amb els teus serveis i productes.

Si vols introduir-te o aprofundir en estratègies d’email marketing, et deixem aquest article amb 5 consells per fer-la efectiva. Això sí, sempre seguint les bones pràctiques, perquè si no, pot jugar en contra.

7. Inbound marketing: crea contingut de valor

Potser et preguntes si realment val la pena crear contingut de valor i compartir-lo, si no és una pèrdua de temps. Nosaltres sempre et diem que sí, i et expliquem que l’inbound marketing és una bona estratègia per generar nous leads i posicionar la teva marca. Creiem fermament que ara pot ser un bon moment per plasmar tot el teu coneixement per escrit, compartir articles, llibres digitals (e-books), vídeos, webinars, etc. Els teus buyer persona tenen més temps per llegir i formar-se, i posicionar-te com una empresa referent en el teu sector només t’aportarà coses positives.

En definitiva, amb aquest article volem donar-te idees per millorar la teva estratègia digital aprofitant la conjuntura actual, i de pas t’hem deixat un munt d’enllaços que segur que et proporcionaran moltes hores de lectura, però que creiem que et seran molt útils.

Campanya #askdigitalmakers

Finalment, et recordem que, malgrat el distanciament social que vivim, estem al teu costat. Nosaltres seguim treballant i estarem encantats de rebre els teus dubtes o comentaris i d’ajudar-te a emprendre qualsevol d’aquestes accions si ho consideres oportú. No ho dubtis, aprofita la nostra campanya #askdigitalmakers i nosaltres t’hi respondrem.

Per a més contingut rellevant, no ho dubtis, subscriu-te ja al nostre newsletter o segueix-nos a la xarxa social que prefereixis.

Oriol Escofet
Graduat en Multimedia i Màster en experiència d'usuari, l'Oriol és un enamorat de tot el que fa referència al mon on-line, desde desenvolupar pàgines web a editar videos, passant per l'analítica i l'estratègia digital, pensant en l'usuari final per ajudar-lo a que aconsegueixi complir els seus objectius amb eficacia i eficiencia.
Spread the love