Un nou model d'agència digital

Equip DigitalMakers 28 d’ag. 2017 3 minuts de lectura
Spread the love

Aquest Dimecres 23 d’Agost del 2017 hem traslladat DigitalMakers al c/ Àlaba, 140, 5º 2ª. La nova situació ens ubica a Barcelona al 22@, districte de la innovació, el coneixement i la tecnologia. Perquè us situeu una mica més, sota la torre Agbar mateix. En aquest enllaç us mostrem l’ubicació exacta.

Però per què a DigitalMakers hem portat a terme aquesta mudança? és fruit del caprici ? aquesta acció obeeix a alguna estratègia empresarial ? com impacta aquesta decisió sobre el servei als nostres clients ? i sobre el model de negoci de DigitalMakers ?

Permeteu-nos respondre a totes aquestes preguntes a continuació.

Abans de res, una mica d’història.  Al Setembre del 2013, ara tot just fa 4 anys varem obrir un agència de disseny de pàgines web al c/ Taxdirt, número 6. Per arrencar el més ràpidament possible i minimitzar riscos, ho varem fer sota un model de franquícia, és a dir compràvem l’ús de llicència d’una marca en particular ja existent. Aquest era un nou pas clau, en el procés de creixement de la nostra petita empresa EnginyTIC, S.L. fundada el 2011.

Però aviat, en pocs mesos ens varem adonar que alguna cosa no rutllava.

Els clients entraven per la porta amb il.lusió i ens peticionaven les seves necessitats web, però al cap de pocs mesos o decidien aturar el servei o en el millor dels casos continuaven però no estaven del tots satisfets.

En preguntar, pel motiu de la seva insatisfacció, hi havia un detonant comú. Tots coincidien en un “Aquesta web està molt bé, estic molt content amb el vostre servei, però NO estic venent més”.

Uasca ! de cop i volta, varem prendre consciència que tot i que aquells clients havien entrat a la oficina requerint el desenvolupament tècnic d’una nova web corporativa o el desenvolupament tècnic d’una nova botiga on-line, en realitat el que volien, era generar un impacte positiu sobre el seu negoci.

Dit així, pot semblar una obvietat, però per nosaltres, que principalment veníem del món tècnic, va ser com una galleda d’aigua freda, que ens va deixar temporalment en un estat de confusió. Érem a finals del 2014.

Tot i així, una idea es repetia una i altra vegada en el nostre cap, els nostres clients ens estaven dient que estaven molt contents amb nosaltres, els hi agradava el nostre tracte, la nostra proximitat, la forma en que portàvem a terme els projectes i de fet la prova era que el nostre creixement en volum de clients, principalment provenia del boca-orella.

Aquest nivell de satisfacció dels nostres clients, ens carregava amb una posició de responsabilitat, no els podíem decebre, havíem de transformar-nos, havíem de pivotar cap al que la comunitat dels nostres clients requeria, impactar sobre el negoci.

Per fer-ho, el primer pas era reconvertir completament el nostre model d’agència, deixàvem de ser una agència de desenvolupament web, i passàvem a ser una agència experta en negoci digital.

Durant el 2015 i 2016, varem endinsar-nos en un procés d’aprenentatge, de reconversió.

Per fer-ho, varem atacar des de dos flancs, per un costat varem créixer academicament, formant-nos en una de les millors escoles de negoci del mòn, ESADE; per l’altre de forma col.laborativa amb els nostres clients anaven millorant i testejant el nostre nou enfocament.

Tot plegat, a la vegada que el nostre equip creixia i s’anava enriquint amb nous professionals multidisciplinars.

Així doncs, mica en mica, varem crear el que ja és avui DigitalMakers, una agència especialitzada en negoci digital, que es basa en els següents pilars:

  • La tecnologia com a eina del negoci.
  • El nostre client target és la petita i mitjana empresa, la pime.
  • Som experts digitals (tecnologia, negocis i organitzacions)
  • Formem al nostre client en l’àmbit digital, així sumant el seu coneixement del negoci, li donem criteri per conjuntament prendre les millors decisions.
  • Actuem com a partner digital del nostre client. Treballem plegats i de forma regular per aconseguir objectius comuns.
  • Partim d’un pas zero. Entendre el valor que la teva empresa aporta a la societat.  Treballem sobre un business canvas (proposta de valor, client target, canals de relació, etc), vinculat a un mapa d’horitzons a 3 períodes (cap a on anem).
  • Parlem principalment de servei de millora contínua no de projectes amb data inici i fi.
  • Ja no parlem de webs, parlem de Projectes digitals (xarxes socials, aplicacions mòbils, mailings, seo, webs, continguts de valors, etc)
  • Per identificar i conèixer els clients, els posem al centre de tota l’estratègia (customer centric) treballant amb eines com els mapes d’empatia.
  • En un entorn complex, orientem als nostres clients per evitar desfocalitzar-se i mantenir el rumb cap al nord.
  • Treballem amb amor, ens sentim orgullosos del resultat del nostre dia a dia, dediquem atenció als detalls.
  • En un entorn dinàmic i incert, treballem amb metodologia àgil (Scrum).
  • Experimentem i millorem de forma contínua.
  • Treballem per predicar amb l’exemple.
  • Tenim una política de compartició de coneixement, no ens quedem res per nosaltres, el que sabem ho compartim i així aprenem i consolidem. Creem comunitat.
  • Tot per davant, molt per millorar.

 Així doncs, aquesta mudança és molt més que un simple canvi d’ubicació. Per a nosaltres, per a DigitalMakers, és el punt d’inflexió que consolida un canvi de paradigma.

Us esperem a tots per continuar portant projectes a bon terme, a la nostra oficina 24×7 www.digitalmakers.cat o presencialment a www.digitalmakers.cat/contacteu.

Una abraçada,

Equip DigitalMakers

Topics: Blog, negoci digital, digitalmakers

Per a més contingut rellevant, no ho dubtis, subscriu-te ja al nostre newsletter o segueix-nos a la xarxa social que prefereixis.

Equip DigitalMakers
Acompanyem a les empreses per créixer digitalment Acompañamos a las empresas para crecer digitalmente We support the companies to grow digitally
Spread the love
Nueva llamada a la acción