En aquest article volem parlar sobre alguns aspectes que has de tenir en compte a l'hora de crear una web corporativa perfecta i donar-te alguns consells perquè aconsegueixis que la pàgina de la teva empresa pugui impactar positivament en el compte de resultats del teu negoci.
Com bé saps, la web corporativa és un dels grans reptes per a qualsevol empresa quan es parla d'estratègia digital. Al cap i a la fi, la web no deixa de ser una porta d'entrada, un lloc on explicar qui ets, quins serveis o productes ofereixes, generar leads, informar el teu buyer persona de com pot contactar amb tu, etc.
És habitual que a les empreses hi hagi hores de reflexió a l'hora d'escollir CMS, conceptualitzar la web, ordenar la informació, buscar el millor disseny, etc. De fet, com ja t'hem explicat, la web és una eina viva i requereix iteracions i millores constants, sempre orientades d'acord amb l'analítica, a l'assoliment dels teus objectius i a l'experiència d'usuari.
Per tant, i per ajudar-te en totes aquestes "discussions" que segur has tingut, des de DigitalMakers volem deixar alguns consells de temes importants que has de pensar a l'hora de crear o redissenyar la teva pàgina corporativa:
1- Primer impacte.
Com passa en altres camps de la vida, el primer impacte sempre és important. El buyer persona, en arribar a la pàgina, ha de saber immediatament, en els dos primers segons, quina és la proposta de valor de l'empresa. Per tant, posar una frase gran on expliquis amb poques paraules la proposta de valor t'ajudarà a captar la seva atenció.
2- Aspecte.
Seguint amb el condicionant de les primeres impressions i l'impacte visual, un altre element important és el disseny gràfic. Que sigui atractiu, cuidat i actual, són aspectes que es valoren i generen un efecte halo sobre la imatge que el client percebrà de l'empresa.
El teu objectiu ha de ser que quan un buyer persona arribi a la nostra web, en els primers segons ja respiri qui ets a partir dels elements gràfics i sàpiga quina proposta de valor presentes. Si aconsegueixes que la impressió sigui positiva, probablement aconseguiràs que passi estona llegint la informació que li presentes. I això ens porta al tercer punt.
3- Estructura.
L'aspecte és important per generar atracció, però no hem d'oblidar que al final un possible futur client entra a la teva web corporativa buscant una informació, i generalment, en un món tan immediat i amb tanta informació com el d'internet, els usuaris tenim l'hàbit que si no la trobem ràpid, ens anem a un altre lloc. Per tant, l'estructura és vital per generar una bona experiència a l'usuari. L'arbre de continguts dependrà de l'empresa, però pots començar amb una estructura bàsica similar a: La companyia, Els nostres serveis, i afegir una forma de contacte. A partir d'aquí personalitza-la amb tot el que creguis rellevant. Fes-te la pregunta "Què busca el meu buyer persona?" per aportar valor i generar una bona experiència.
4- Contingut.
Ja has atret l'usuari, has aconseguit que trobi el contingut, i ara què? Doncs és imprescindible oferir un contingut rellevant, parlar en el seu idioma, amb textos curts, ben explicats i, si pot ser, suportats per elements multimèdia com imatges i vídeos. Un bon punt a l'hora de generar els continguts és tenir en compte el buyer journey; saber en quina etapa es troba el teu usuari t'ajudarà a oferir-li el que necessita.
5- Interacció.
Si hem complert els 4 primers passos, tens bones opcions que també s'assoleixi aquest cinquè, que no és altre que aconseguir que l'usuari tingui la possibilitat de vincular-se fàcilment a l'empresa i mantenir el contacte amb el mitjà que se senti més còmode (xarxes socials - LinkedIn, Twitter, Instagram, YouTube, etc.-, mailing). Per tant, posar CTA’s, vies de contacte, xarxes, etc., convertirà un usuari anònim en una persona amb la qual podràs mantenir contacte.
6- Leads.
I per a què serveixen aquestes interaccions? L'objectiu de fons és impactar unes 10 vegades en el buyer persona. Sempre amb contingut de rellevància per a ell, de manera que finalment quan li sorgeixi la necessitat de comprar o adquirir un servei, et tingui present i et contacti. Utilitzar estratègies inbound t'ajudarà a mantenir aquests impactes i augmentarà les opcions que acabin convertint-se en clients.
7- Experiència mòbil.
En un món on la majoria d'usuaris navega des de dispositius mòbils, és imprescindible que la teva web corporativa estigui optimitzada per a mòbil. Això inclou un disseny responsive que s'adapti a diferents mides de pantalla, temps de càrrega ràpids i una navegació senzilla. Una mala experiència mòbil pot fer que els usuaris abandonin el teu lloc ràpidament, perdent oportunitats valuoses.
8- Aspectes tècnics i seguretat.
A més del disseny i contingut, no oblidis la importància de la seguretat i aspectes tècnics. La teva web ha de comptar amb un certificat SSL per garantir connexions segures, complir amb les normatives de protecció de dades i garantir l'accessibilitat per a tots els usuaris, incloent-hi persones amb discapacitat. Aquests elements aporten confiança i milloren la reputació de la teva empresa.
9- Mètriques i anàlisi.
Per saber si la teva web està funcionant, és clau mesurar resultats. Utilitza eines d'analítica per seguir indicadors com la taxa de rebot, durada mitjana de la visita, pàgines vistes per sessió i conversions. Aquestes dades t'ajudaran a entendre el comportament de l'usuari i prendre decisions informades per seguir millorant la teva web.
10- Pàgina de Casos d'èxit o Testimonis.
Si és possible, afegir una pàgina de testimonis o casos d'èxit a la teva web t'ajudarà a millorar la credibilitat i notorietat. És una manera no només d'explicar què fas, sinó també de mostrar-ho a través de l'experiència dels teus clients.
11- Google i SEO.
La cerca orgànica és una de les fonts principals per obtenir visitants. Els usuaris busquen a Google i el cercador els envia a la teva web, per tant, treballar el SEO —posicionar bé la teva web per facilitar que et trobin— és un dels temes clau que has de tenir en compte cada vegada que preparis nous continguts.
I fins aquí, esperem que aquests consells t'ajudin a entendre els elements sobre els quals posar focus a l'hora de treballar la teva web corporativa. Com hem comentat, és una eina viva d'iteració constant i sempre hi haurà nous punts en què treballar, però si tens ben clars aquests onze punts, ja tindràs molt fet.
Per últim, com sempre et diem, si consideres que et podem ajudar en alguna cosa, pots contactar amb nosaltres. Estarem encantats de respondre't.