WhatsApp Business: com utilitzar-lo per millorar el teu màrqueting

Oriol Escofet 05 de des. 2019 2 minuts de lectura
Spread the love

Com a responsable de màrqueting saps que mai no has de menysprear cap eina de comunicació amb el client, i menys si aquesta t’ajuda a convertir les oportunitats de venda que se’t presenten.

En un món on es prenen decisions en pocs minuts i on els compradors poden accedir a una gran quantitat d’informació, donar resposta ràpida a qualsevol dubte que li pugui sorgir a un client és de gran importància. Segons un estudi de Harvard, el 95% de les decisions de compra les prenem de manera inconscient, i factors com oferir un contacte proper, personalitzat i àgil tenen un gran impacte emocional sobre el buyer persona, fent que ens vegi amb millors ulls.

Precisament en la línia d’aplicacions que faciliten una atenció al client immediata, et presentem WhatsApp Business.

WhatsApp Business

Quantes vegades utilitzes WhatsApp al dia? Probablement moltes. I el teu buyer persona? Segurament també. De fet, segons la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), més del 60% dels ciutadans de l’estat utilitza serveis de missatgeria instantània cada dia, mentre que només un 25% utilitza el telèfon mòbil per fer trucades.

Per facilitar l’atenció al client mitjançant la missatgeria instantània, WhatsApp va llançar el 2018 WhatsApp Business, una aplicació pensada principalment per a pimes i destinada a l’atenció al client. Parlar amb el teu buyer persona en una aplicació on se sent còmode, amb un llenguatge proper, enviant àudios, vídeos o emoji que generen una experiència amigable i càlida, és una excel·lent manera de donar-li la confiança suficient perquè acabi utilitzant els serveis de l’empresa o comprant els seus productes.

Com funciona WhatsApp Business?

El funcionament de WhatsApp Business és senzill, pràcticament igual que el WhatsApp que tots coneixem. Tot i això, hi ha alguns punts clau a tenir en compte. Des de DigitalMakers te’ls resumim a continuació:

  • Un número de telèfon per a l’aplicació

    Per gestionar WhatsApp Business necessites un número de telèfon exclusiu per a l’aplicació, no es pot compartir amb el teu WhatsApp personal.

  • Configuració de les dades bàsiques de l’empresa

    Després d’instal·lar l’aplicació, configura les dades bàsiques de l’empresa: foto o logotip, descripció, horari laboral, pàgina web i adreça. Fes-ho amb cura, és la carta de presentació del teu negoci.

  • Configuració de missatges de benvinguda i d’absència automàtics

    Pots configurar missatges de benvinguda i d’absència que s’envien automàticament. El de benvinguda permet una recepció amigable i instantània, agraint el missatge i informant del temps de resposta. El d’absència s’envia, per exemple, fora de l’horari laboral, informant el client de quan rebrà resposta.

  • Ordenació amb etiquetes i segmentacions

    Pots afegir etiquetes i segmentacions per ordenar els teus xats i clients segons el tipus de peticions. Això t’ajudarà a treballar de manera més organitzada.

  • Creació de llistes de difusió

    Les llistes permeten un màxim de 256 usuaris i serveixen per enviar missatges publicitaris o informatius que els clients reben de manera individual, sense saber que formen part d’una llista. Tot i això, utilitza un llenguatge proper per mantenir el tracte personal.

Important: un usuari només rebrà missatges d’una llista de difusió si té guardat el número de WhatsApp entre els seus contactes. Inclou en la teva estratègia la recomanació que t’escriguin primer, així podran rebre les teves comunicacions.

  • Permet fer un catàleg de productes

    WhatsApp Business permet crear un catàleg de productes. Aprofita aquesta funcionalitat per facilitar informació al teu buyer persona, que sens dubte ho valorarà.

  • Importància del tema legal

    Tracta sempre amb responsabilitat les dades dels teus clients. Respecta la normativa vigent, no els saturis amb missatges i fes un ús racional de l’eina. Un ús responsable t’ajudarà a assolir els teus objectius de negoci.

Conclusió

WhatsApp Business és una eina senzilla i potent per a responsables de màrqueting que vulguin oferir una atenció propera, immediata i ordenada als seus clients, millorant la seva experiència i augmentant les possibilitats de conversió.

Si tens algun altre dubte que puguem resoldre, pregunta’ns el que necessitis! Amb el nostre repte #askdigitalmakers pots enviar-nos qualsevol pregunta i ens comprometem a respondre’t a través d’un article al nostre blog. Anima’t, t’esperem!

Campanya #askdigitalmakers

I, si vols estar al dia dels nostres últims articles, et convidem a subscriure’t al nostre blog.

Per a més contingut rellevant, no ho dubtis, subscriu-te ja al nostre newsletter o segueix-nos a la xarxa social que prefereixis.

Oriol Escofet
Graduat en Multimedia i Màster en experiència d'usuari, l'Oriol és un enamorat de tot el que fa referència al mon on-line, desde desenvolupar pàgines web a editar videos, passant per l'analítica i l'estratègia digital, pensant en l'usuari final per ajudar-lo a que aconsegueixi complir els seus objectius amb eficacia i eficiencia.
Spread the love